1. |
Pakalpojuma nosaukums |
Pabalsts garantētā minimālā ienākuma līmeņa (turpmāk tekstā - GMI) nodrošināšanai Tukuma novada iedzīvotājiem. |
2. |
Pakalpojuma turētāja nosaukums |
Tukuma novada pašvaldības iestāde „Tukuma novada sociālais dienests” (turpmāk-Tukuma novada sociālais dienests). |
3. |
Pakalpojuma funkcija/uzdevums |
Materiāls atbalsts naudas izteiksmē minimālo ikdienas izdevumu apmaksai. |
4. |
Pakalpojuma būtības īss apraksts |
Pabalstu piešķir un izmaksā mājsaimniecībai, kurā ir viena vai vairākas personas, kuras dzīvo vienā mājoklī un kopīgi sedz izdevumus, ja tā pilda „Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā” noteiktos līdzdarbības pienākumus. Pabalstu piešķir, lai sniegtu materiālu atbalstu zemu ienākumu mājsaimniecībām, lai nodrošinātu ienākumus minimālā ienākumu sliekšņa līmenī. |
5. |
Pakalpojuma saņēmējs |
Fiziskas personas. |
6. |
Pakalpojuma saņēmēja apraksts (ja pakalpojuma saņēmējam ir speciāli definēti kritēriji) |
Tiesības saņemt pabalstu GMI līmeņa nodrošināšanai ir personai, kura saviem spēkiem nespēj nodrošināt sevi vai pārvarēt īpašas dzīves grūtības un kura nesaņem ne no viena cita pietiekamu palīdzību. |
7. |
Normatīvie akti, kas reglamentē pakalpojuma sniegšanu |
„Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums”, likums „Par sociālo drošību, “Ministru kabineta noteikumi Nr.809 „Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu”. |
8. |
Pakalpojuma saņemšanai nepieciešamie dokumenti |
Tukuma novada sociālajā dienestā uzrāda personu apliecinošu dokumentu un iesniedz: 1. iesniegumu, kuru parakstījušas mājsaimniecības pilngadīgās personas; 2. darba devēja izziņu par darba samaksu par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru darba ņēmēju mājsaimniecībā; 3. izziņu par ienākumiem no saimnieciskās darbības par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru saimnieciskās darbības veicēju mājsaimniecībā; 4. visu mājsaimniecībā esošo personu kredītiestāžu vai pasta norēķinu sistēmas kontu pārskatus par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem; 5. dokumentus, kas apliecina neregulāra rakstura ienākumus. |
9. |
Pakalpojuma pieprasīšanai nepieciešamās veidlapas |
Iesniegums |
10. |
Pakalpojuma saņemšanas termiņš (darba dienās) |
20 darba dienas |
11. |
Ar pakalpojuma saņemšanu saistītie maksājumi |
nav |
12. |
Piezīmes (par pakalpojuma saņemšanas termiņu un maksājumiem, kuri saistīti ar termiņu) |
Pabalstu garantētā minimālā ienākuma nodrošināšanai izmaksā pabalsta pieprasītājam 7 (septiņu) darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas. Pabalsta ikmēneša maksājumu izmaksu veic līdz katra mēneša 10.datumam. |
13. |
Administratīvais process |
ir |
14. |
Pārsūdzības iespējas |
Tukuma novada socialā dienesta lēmumu var apstrīdēt Tukuma novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā (Talsu iela 4, Tukums, Tukuma novads, LV-3101) viena mēneša laikā, iesniegumu iesniedzot iestādei, kura izdevusi administratīvo aktu – Tukuma novada sociālajam dienestam (Tidaholmas iela 1, Tukums, Tukuma novads, LV-3101) |
15. |
Atgādinājums |
Atbilstoši vienošanās nosacījumiem par līdzdarbību, ne retāk kā ik pēc trim mēnešiem sociālā dienesta sociālā darba speciālists sadarbībā ar personu un viņas pilngadīgajiem ģimenes locekļiem novērtē sociālās situācijas izmaiņas un pieņem lēmumu par turpmākajiem pasākumiem, tai skaitā pabalsta izmaksu naudā vai natūrā. |
16. |
Brīdinājums |
GMI pabalsta izmaksu ar motivētu lēmumu pārtrauc vai samazina tā apmēru, ja klients, aizpildot iztikas līdzekļu deklarāciju ir sniedzis nepatiesas ziņas vai bez attaisnojoša iemesla nepilda līdzdarbības pienākumus. |
17. |
Pakalpojuma autentifikācijas līmenis |
2 – apliecināta identitāte |
18. |
Dzīves situācija |
Ģimene un bērni, veselība, sociālie pakalpojumi |
19. |
Pakalpojuma pieprasīšanas veidi |
|
20. |
Pakalpojuma saņemšanas veidi |
Pabalstu var saņemt: 1. ar pārskaitījumu uz pieprasītāja kontu, 2. skaidrā naudā Tukuma novada pašvaldības kasē. |